۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است
سرخط خبرها

ثبت گرم‌ترین شهر کره زمین در ایران (۳۱ خردادماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۷۰۶۵۹
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
ثبت گرم‌ترین شهر کره زمین در ایران (۳۱ خردادماه ۱۴۰۲)
بر اساس داده‌های سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET در شبانه روز گذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از هشت هزار و ۸۰۰ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی را ثبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، برای نخستین بار در ۶۰ سال اخیر است که بیشینه دمای هوا در شمال سیستان و بلوچستان در بهار به محدوده ۵۰ درجه می‌رسد. گرمای شبانه روز گذشته زابل حتی از تمام تابستان‌های ۵۰ سال اخیر نیز گرمتر بوده است.

بالاترین دمایی که از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر ثبت شده، ۵۱ درجه بوده که تابستان سال ۱۳۴۹ یعنی بیش از ۵۰ سال قبل به ثبت رسیده است.

موج گرمایی اخیر زابل در حالی است که این شهر، درست چند ماه پیش زمستان سردی را سپری کرد و سومین یخبندان شدید خود را در حدود ۶۰ سال اخیر پشت سر گذاشت.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، دی ماه سال گذشته کمینه دمای هوای زابل به منفی ۱۱.۲ درجه سلسیوس رسید که شدیدترین یخبندان این شهر در ۶۰ سال اخیر بود. این دما تنها چند دهم درجه با رکورد سرترین روز از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر فاصله داشت.

پیش از این سردترین دمایی که ایستگاه هواشناسی زابل ثبت کرده مربوط به سال ۱۳۵۰ است که دماسنج این ایستگاه تا منفی ۱۲ درجه سلسیوس پایین رفت.

در شبانه روز گذشته علاوه بر زابل، چند رکورد جدید دمایی دیگر نیز در جنوب شرق ثبت شد. زهک در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری از زابل برای نخستین بار در ۳۰ سال اخیر، دمای ۵۰.۶ درجه سلسیوس ثبت کرد.

پیش از این و از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در زهک هیچ گاه دمای هوا به ۵۰ درجه سلسیوس نرسیده بود و بالاترین دمای ثبت شده در آن ۴۹ درجه بود.

در زاهدان در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از زابل نیز گرمترین روز فصل بهار این شهر در بیش از ۶۰ سال اخیر ثبت شد.

در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در زاهدان به ۴۳.۱ درجه سلسیوس رسید که گرمترین روز فصل بهار این شهر در بیش از ۶۰ سال اخیر است و تنها سه دهم درجه با رکورد تاریخی گرمترین روز این شهر در تابستان فاصله داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->